juli 23, 2020

Coronasmittad?

Verkar ha fått en släng av det där covid-19, vad nu det ska vara bra för. Kan inte riktigt andas som jag ska, lite tungt och inga fulla andetag. Ångestframkallande att inte få luft. Har fått Atarax, som dämpar ångesten men det gör inget för andningen dessvärre.

Sjukskrev mig. Från semestern.

Ska inte klaga. Jag går hemma och småandas, är trött, men mår annars hyfsat bra. Det finns de som har det mycket värre. Mycket, mycket värre. De som dör. 
Blir det inte mer än så här, så får jag se det som att jag kommit riktigt lindrigt undan.

Om det nu är covid-19.

Har gjort tre test. Ett snabbtest, som inte visade på covid. Men de är tydligen inte så tillförlitliga. Sedan ett riktigt test, men där labbet inte kunde bedöma resultatet, så det krävdes ett test till. Med ny grävning i näsan. Nu väntar jag på svar. Igen.

Men vad skulle det annars vara?

Sommarvädret har tillfälligt kommit tillbaka. Ingen jättevärme, men mycket sol. 2020. Året som inte blev som någon tänkt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar