december 23, 2018

bakom tomtemasken

fick för mig att griljera en kålrot.
jag vet inte. känns lite krystat. men ska tydligen bli jäkligt gott.
hör redan de tänkt lustiga kommentarerna vid julbordet. som inte är lustiga. gällande kålroten.
känner mig bara trött.

minns hur kul det var med högtiden. julen.
när en var liten.
jag tappade allt det där någonstans på vägen. trist.

känner flera som tycker att det är det bästa som finns. julen.
börjar planera redan i september. vuxna människor alltså.
jag förstår det inte. men hatten av.
på något vis måste jag ändå avundas dem.
de oavtrubbade.

hoppas på att hitta det igen. något av det i alla fall.

det ska vara två sorters senap. men först lång koktid. i buljong. med lagerblad. vitpeppar. kryddpeppar. kryddnejlika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar